Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Marie - 4 januari 2010 18:10

Idag är det lite ovanligt. Skrev ett flertal inlägg imorse men har inte haft några läsare alls i princip. Antar att det därmed är lätt att avgöra vilken tid på dygnet det är bäst att skriva. ^^


Idag har jag i alla fall klarat av en heldag på jobbet, med 2 timmars sömn i bagaget. På eftermiddagen blev det visserligen en cola och en pepsi för att hålla energin uppe men i övrigt var det ganska lugnt faktiskt.


Ska snart bege mig till köket och fixa ihop något att äta. Vet inte direkt vad jag är sugen på egentligen. Funderar nästan på att göra kyckling med vitlöksost och makaroner. Är faktiskt jävligt gott. Det blir i alla fall antingen det eller bacon och makaroner. Något väldigt lätt i alla fall.


Ta på myskläder, välja en film, krypa ner i sängen och sen bara ha det mysigt och sova i hyfsad tid. Så ser väl planen ut för kvällen. ^^

Av Marie - 4 januari 2010 05:30

Till slut blev det 5-2 till USA, känns sjukt tungt faktiskt. Men det var ändå värt att gå upp klockan 3 på natten för att kolla på matchen. Definitivt ingen bra match, men definitivt sevärd.


Nu är det att se fram emot en bronsmatch, som jag inte tvivlar en sekund på att Sverige vinner. Men det var sååååååååååååå jävla nära en finalmatch mellan Sverige och Kanada för tredje året i rad. Och i år var det Sveriges tur att vinna guldet. Tyckte jag.


Precis som de säger nu när de analyserar matchen på tvn så spelade många svenskar inte i närheten av sin kapacitet som de har visat under tidigare matcherna.


Bryt ihop och kom igen till bronsmatchen. Enda fördelen med att Sverige spelar en bronsmatch är att den spelas 22:00 istället för mitt i natten. Det är enda fördelen och den kunde man lika gärna ha vart utan. Känns jävligt trist och jag vet att jag svär en del i det här inlägget men så får det vara.


Klockan är inte ens 6 och jag har redan hunnit med 3 inlägg, inte illa. Kompenserar för att jag inte kommer kunna skriva under dagen för att jag ska gå till bussen om lite drygt en timme.

Av Marie - 4 januari 2010 05:06

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. 3-2 till USA och 7 minuter kvar.

Av Marie - 4 januari 2010 05:00

Åh vad jag inte tycker om jämna matcher! Det står 2-2 mellan Sverige - USA. Vinnaren möter Kanada i finalen. Jag tror att Sverige vinner men åh vad jobbigt det är att sitta här i soffan och inte kunna göra någonting alls för att påverka spelet.


Samtidigt älskar jag sådana här rysare. Men de är jobbiga. Just nu sitter jag och kollar på tvn och kastar bara ett halvt öga på det jag faktiskt skriver. Får kolla i efterhand ifall det blivit några roliga stavfel.


Nu har domarna ringt för att kolla om det blev mål för USA. Jag tror inte det med Sverige har inte direkt haft domsluten med sig i den här matchen. Matchstraff för Marcus Johansson för en tackling som inte var så jättefarlig egentligen.


Det var inget mål, tack och lov! Men seriöst, ni som är uppe vid den här tiden, det är galet jobbigt att kolla på matchen samtidigt som det är så fruktansvärt roligt. Det är dubbelt det där. Det är skönt med matcher där det är stor skilland såsom exempelvis Sverige - Tjeckien där Sverige vann med 10-1. Då behöver man aldrig vara orolig för en förlust.


Nu ska jag fokusera helt på mathen. Är 7½ minut kvar av ordinarie tid. Det är bara att konstatera förövrigt att domarna är dåliga. Solklar straff blev en 2 minuters utvisning, en solklar hakning nyss resulterade inte i ett skit trots att domarn hade bästa möjliga sikt. Galet. Men inte oväntat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv av er!


Ovido - Quiz & Flashcards