Alla inlägg under oktober 2009

Av Marie - 31 oktober 2009 19:15

Hemkommen från Stockholm. Tänkte ta det lugnt en stund och byta kläder och sen om ett par-tre timmar dra bort till hallen. Blir allt som oftast att man hamnar där.


I Stockholm var det trevligt, lite udda planritning i bowlinghallen. Bana nio var mellan bana sex och sju, bana tio fanns inte överhuvudtaget osv.


Påbörjade detta inlägg vid 17:30, nu är klockan 19:00. Jag är trött som faan, somnade i sängen. Men jag vill inte vara hemma.


Idag blir en dålig bloggdag, drar mig från datorn en sväng nu. Uppdaterar er imorgon om hur det ligger till  med allt. ^^



 HAPPY HALLOWEEN!

Av Marie - 31 oktober 2009 06:53

Godmorgon!


Sitter här nu och ska bara skriva ett kort inlägg. Måste strax gå och borsta tänderna så att jag har fått de gjort.


Ska åka till Stockholm idag med Lars, Torni och Lillen. Ska bli jävligt kul. :) Torni ringer alldeles strax för att meddela när han hämtar mig, skulle ringa efter att han hämtat upp bilen. Kommer p.g.a detta inte bli någon uppdatering under dagen, men ikväll när jag är hemma igen är det inte helt omöjligt att det blir något.


Men ha en bra dag alla, så hörs vi senare!

Av Marie - 30 oktober 2009 17:00

 


Funderade på den bilden som toppbild, men har fibblat lite med bloggen på annat sätt som ni nog lagt märke till ni som återkommit. Anledningen till ytterligare ett inlägg så kort efter det andra är för att jag kom på att jag skulle lägga in en 'liten' sammanfattning av det Ian sade igår. Beskriver mig väldigt bra faktiskt. Finns en anledning till varför jag anser att han är den som känner mig bättre än någon annan människa i den här världen. Och då har jag ändå inte träffat honom IRL ännu.


Ian säger:

Your ways are second nature to you now

But to others, they're profound, calculated etc.

Partially because they are

And partially because they cannot comprehend

The mix of wonder and naivety is a tremendous one sometimes if you're powerful enough to expose the other 

 

A woman who commands elegance, respect, admiration and intrigue

You are confident in yourself because you know yourself so well

Because you try to look and find out and learn more each time

Other people don't do this because they're not as good as you

most are terrified of the results, let alone how to resolve them

You've been to that dark place where bad thoughts fester - And you don't want to go back

 

As I said to you previously, it's the mark of an educated mind to entertain a thought without accepting it - you do this masterfully

 

You know why things happen around you and how to deal with them

You're calm, assured, in a crazy world of mayhem, confusion, and lack of organisation - mostly caused by ourselves

You are quick to jump on your own flaws

But you've not yet mastered the art of appreciating just what a fine person you actually are

You know who you are and you know how good you can be at whatever you wish

 

Yet still you think you lack confidence

I say you have plenty of confidence but not a lot else to be confident over in other areas so you blame yourself when it's really a lack of opportunity surrounding you that is to blame

 

Where there's a situation, you resolve it or learn from it, basically - what better way to be better than everyone?

You have a level head and a beautiful body to captivate anyone's attention, male or female

You know the difference between dreams and reality and how to utilise both

you can appreciate beauty and humour without it being dictated to you

 

You try to perfect what you're already very good at, better than it than most people would ever expect

All this is via your mental strength - nothing else

So don't tell me you have no confidence

People see all this mass confidence and mental reliance and think you are powerful - and they're right

They view you as untouchable almost sometimes

 

They love you but only in a way they feel will not interfere with you because they both respect and fear you too - as they should

You're much more powerful than you give yourself credit for

The world is in your hand should you wish to see it and take it

But as I was saying...you simply have a very special aura

An aura of someone knowing and yet innocent, someone powerful and yet needing someone, someone who tests the people and life around them only for their own knowledge

The potential to be what you wish, to try whatever you wish

Av Marie - 30 oktober 2009 16:34

Upptäckte att det är hockey på ESPN America, Tampa Bay mot Ottawa. Victor Hedman åkte precis ut två minuter för roughing. Han var inte den enda dock, klart att man slår tillbaka om man blir slagen i ansiktet liksom. :P


Fan vad jag saknar att kolla på hockey... 00:00 är det dags för match mellan Caps och Islanders, vill se matchen men ska samtidigt upp innan 6 imorgon, får väl kolla början i alla fall. Det är en livesändning och det är ju alltid trevligare än repriser. Som detta är just nu. Vet dock ändå inte hur den slutar. Kom bara på att jag skulle kolla p.g.a Hedman. Har faktiskt sett alla tre Hedman-bröderna spela. Inte samtidigt dock, men under samma säsong; Victor när Modo var i Ängelholm och spelade i september 2008, Oscar när det var Sverige - Tjeckien i Malmö Arena och Johan när Mörrum mötte Halmstad. :) Ifall det är intressant information. Kommer lätt in på sidospår, både när jag skriver och när jag pratar.


Funderar på att käka typ twisters och fiskpinnar eller nått till middag, går ganska snabbt. Eller twisters och kyckling. Får se, det är inte dags för middag nu i vilket fall.

Av Marie - 30 oktober 2009 13:36

 


Bjuder på en hyfsat gammal bild, där jag gör någon knasig min. Bilden togs i omklädningsrummet i Köping efter att vi hade vunnit båda matcherna. Har inte gjort alltför mycket vettigt idag, ännu. Satt upp ett par bilder i hallen, målat om en ram och lite annat. Tänkte ta och röja i garderoben när jag är klar här, lägga undan allt jag inte vill ha och kanske skänka bort det som är helt men som ändå aldrig används. Jag tycker inte att jag har mycket kläder, men jag har ganska mycket som bara ligger och som aldrig kommer användas. Vissa saker är inte ens använda! Varför jag inte lämnat tillbaka det kan man ju fråga sig haha.


Efter det tror jag att jag ska försöka göra det lite mysigare i vardagsrummet, plocka fram en massa ljus oh sådant där. Måste köpa fler blommor, har alldeles för få. Inte för att jag är bra på att komma ihåg att vattna dem, men det ser bra och trevligt ut. Egentligen så har jag inte fixat med något sådant ännu för att jag velat ha en annan lägenhet redan från början, men tror nog att det lär dröja så då kan man lika gärna göra det bästa möjliga av situationen.


Ska gå in och kolla lite efter jobb i Stockholm och Göteborg senare i eftermiddag, är ju lika bra. Jag menar, jag har ändå planer på att dra mig ditåt. Tänkte även kolla efter jobb i Jönköping, tycker om den stan och den är inte alltför liten.


Som jag skrev i något inlägg igår så fick jag igår veta av Ian varför jag är så mycket bättre än alla andra. Jag ser det inte själv, vilket nog är lika bra. ^^ Kan lägga in en sammanfattning av hans (på engelska dock, men i alla fall) i ett inlägg lite senare idag. Nu ska jag fixa med garderoben.

Av Marie - 30 oktober 2009 09:30

Godmorgon alla glada!


Just nu sitter jag här och har hyfsat nyligen gått upp. Varför jag sätter mig och skriver bland det första jag gör det vet jag inte. Men trevligt är det. Det är grått och trist ute. Hade det snöat hade det vart lite trevligare. Det är fan på tiden snart att det snöar. Jag vill ha snö.


Fick ett sms vid strax innan 9 från en i CBK som undrade om jag kunde hoppa in och spela Fruktmixen i Karlstad ikväll, hade vart trevligt men det var med lite kort varsel. Men det är kul att bli tillfrågad i alla fall. :)


Nu blir det frukost, sen dusch och sen får vi se vad jag bestämmer mig för att syssla med idag. Lutar åt att städa. Blev även sugen på att baka kanelbullar, men har ingen kavel och Katta är inte hemma, annars hade jag lånat av henne. ^^ Får se om det blir någon bakning. Kan ju iofs göra maränger. Det är gott. :P


Nej, frukost nu. Återkommer senare, kanske på bilder på hur fint jag har städat.

Av Marie - 29 oktober 2009 23:00

Dagens sista inlägg. Blir inga bilder från träningen, tog inga. Inga vettiga i alla fall och inga på bowlingen.


Det positiva med dagens träning var väl att jag har fått till den förändring jag behövde. När någonting i mitt liv inte fungerar som det ska funkar det ofta att göra något radikalt, den här gången hjälpte det att klippa håret. Ibland funkar det att bara färga det. Bara göra någon förändring. Kanske möblera om, slänga en massa skräp. Vad som helst, bara det blir en förändring. Det påverkar hela mig i alla fall. Sitter i huvudet alltihop men ändå.

Idag bestämde jag mig faktiskt för att träna på den banan som jag har mentalt svårast för i dagsläget. Bana 7. Det är där jag har spelat som sämst de senaste veckorna så det kändes som det perfekta valet när vi ändå fick välja själva vem vi skulle spela med och på vilken bana.

Blev att köra "Herre på täppan", först skulle vi slå ner 6 käglor, de som bara fick ner 5 var ute, osv upp till strike. De som klarade strike fick sen spela finalspel eller vad man ska kalla det. Kom fyra första rundan, tvåa andra. Kändes bra för självförtroendet. Om än att jag förlorade mot Torni varje gång.


På lördag blir det Stockholm, ska bli intressant att se lite av den stan. Ska bli skönt som faan att komma hemifrån ett tag. På söndag har jag lovat en tjej på barnträningen att hjälpa henne. Katta är fortfarande i Skåne så Stenmark hade vart där själv i så fall, och det kan nog bli väldigt jobbigt. Hade full schå med att hålla koll på de två 3-åringarna på senaste träningen. De kunde inte hålla isär vems tur det var osv. Sjukt kul och verkligen det som får en att se glädjen i mycket annat. Man lär sig väldigt mycket av barn. Mer än man kan tro.

Jag vill faktiskt ha barn, men inte ännu. Men innan jag fyllt 25 hade jag kunnat tänka mig... om allting runtomkring är i ordning.


Tankarna flyter iväg åt olika håll. Borde väl egentligen sova snart, men väntar på att Ian ska bli klar med uppdateringen av sin hemsida, sen ska han tydligen vara så snäll och berätta exakt vad det är som gör mig bättre än alla andra. Ja, han tyckte faktiskt att jag var det. Ett litet utdrag från pågående konversation på msn;


"Ian säger:
 Mm, it's a beauty of you because you are you. You're different to them but in a great way. I view it as a compliment when people don't understand you easily...it means you're better than they are heh ;p
Exfile säger:
 haha, but in what way would I be better than they?"


Nu har jag skrivit nog för idag, måste bli bättre på att hålla saker och ting kort!

Sov gott och dröm sött alla som läser detta ikväll, eller godmorgon på er som läser imorgon.

Av Marie - 29 oktober 2009 16:18

Känner att jag idag har vart lite dålig på det här med att uppdatera. Men har inte vart hemma de senaste timmarna.


Drog ut vid strax efter 13, gick till hallen för att se om Ingela och hennes barn hade dykt upp men det hade de icke, gick till bokia och kappahl och kollade rundor. Hittade hur mycket som helst som jag vill ha. Bland annat ett par böcker som heter The Dark River och David Host (tror den hette så i alla fall, minns inte författaren till dem heller), båda på engelska men de verkar riktigt bra. Så det är ett hett julklapps/presenttips! ;)


Gick sen till hallen en sväng och träffade på Lillen, och även Ingela & co hade dykt upp. Hjälpte dem lite och hade en trevlig pratstund med Ingela, var länge sedan. Får bege mig ut till arenan och hälsa på någon dag. Saknar det stället som faan.


Var sen på väg till arbetsförmedlingen för att berätta vilken jobbcoach jag vill ha, på väg dit träffade jag Bea som följde med dit och skulle fixa med en handlingsplan tror jag att det var.


Nu sitter jag här, käkar lite och ska snart dra mig tillbaka till bowlinghallen för att träna. Hade gärna pratat med Katta om en grej men det får vänta tills hon är tillbaka i Värmland. Jag hoppas att hon och hennes sällskap har sjukt kul på Rögle - Linköping och att RÖGLE vinner. Fan, jag vill också se på hockey i Ängelholm. Finns inget bättre stället att kolla på hockey på. Sveriges bästa klack! Enda gången jag vart med om att det vart i närheten av den stämningen på en match var Färjestad - HV71 i andra sm-finalmatchen i våras. Men annars är de aldrig i närheten. VI BEHÖVER INGA TRUMMOR FÖR ATT HÖRAS! ^^


Uppdaterar er senare, eventuellt med lite bilder från träningen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv av er!


Ovido - Quiz & Flashcards