Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

2009 och 2010, vad blir skillnaden?

Av Marie - 1 januari 2010 00:51

Första timmen på första dagen på det nya året och jag sitter här och skriver ett inlägg. Bli imponerad ftw haha.


Nejdå, har vart hos grannen och haft en trevlig kväll, var ute och smällde några raketer och lite sådär men nu är man hemma och halvt nerbäddad i sängen och har datorn i knät och försöker sitta här och knopa ihop ett halvvettigt inlägg.


Har inte direkt några nyårslöften, däremot några funderingar som jag har lite tankar på att förverkliga under året. Några saker jag borde bli bättre på och andra saker som jag måste ta tag i.


Kan ju i och för sig börja lite smått med att summera det gångna året.


2009..

..var det bästa året hittills vad jag kan minnas. Flyttade hemifrån, pluggade, skaffade jobb, träffade underbara människor och har insett att året nog är det som kan räknas som mitt mest framgångsrika någonsin. Bowlingen har gått spikrakt uppåt om man bortser från en dipp i oktober/november. Kom tillbaka med besked i slutet av December då jag spelade mix med Torni och kom femma, samt vann samma mix med David. Med Torni hade jag 227 i snitt, med David hade jag 231. Må så vara med hcp inräknat, men det är ändå långt över vad jag brukar ha.


2009..

..fick jag även ett par käftsmällar, ej bokstavliga sådana men slag som kändes som det. Johannes är en av de bästa människorna jag någonsin träffat på. Fick mig att må bra och skratta på ett helt annat sätt än någon lyckats med tidigare. Vad som är trist var att vi bara pratade/umgicks under ett par månader. Fullt tillräckligt för att han skulle få en plats i hjärtat där få kommer få tillträde. Så jag tackar dig, om än att du aldrig kommer läsa den här bloggen eller det här inlägget, för allt du gjorde för mig under den tiden, för alla långa samtal om allt och ingenting och glädjen du spred samt tron på mig själv som du gav mig verktyg till att finna. Känslan av att förlora dig gjorde så fruktansvärt ont så du anar inte, samtidigt som du öppnade dörren för något/någon annan. Tack än en gång. Du anar inte vad du betytt för mig.


2009..

..är ett år då jag har haft väldigt mycket i huvudet. Har tagit chansen att bearbeta mycket av gamla händelser vilket i slutändan har gjort mig till en bättre människa. Jag har vuxit till mig lite och har ett självförtroende som är utöver det vanliga. Jag kan klara allt, med eller utan hjälp beroende på avseendet.


2009..

..träffade jag en väldigt speciell människa. Som är med mig än idag. Namn tänker jag inte nämna men om personen ifråga skulle läsa här så skulle den förstå. Även andra som läser skulle kunna förstå vem det är men det har inte någon betydelse.


2010..

..kommer att bli ett ännu bättre år. Bowlingen kommer utvecklas ytterligare. Kommer bli fler individuella tävlingar och förhoppningsvis mer träning.

- Det kommer även att investeras i ett körkort. Innan 2010 är över kommer jag, Marie Asp, att ha ett körkort i handen och en bil i ett garage.

- Det blir även en flytt till en ny lägenhet. En lägenhet som har ett bättre läge. Jag kommer ha regler för hur jag ska ha allting, en speciell städdag osv.

- Jag ska resa mer, både inom Sverige och utomlands.

- Jag ska träna mer, oavsett om det bara blir fler promenader eller om det blir hårda träningspass på ett gym.

- Jag ska ta för mig mer och sluta fega.


Observera att detta ej är några löften. Det känns inte värt att avlägga några löften. Däremot är det riktlinjer på hur jag skulle vilja ha det. Ingen big deal om det inte blir så, men jag kan garantera att livet skulle bli bra mycket lättare om jag kunde genomföra åtminstone ett par av punkterna.


Nu ska jag snart sova. Efter att jag vaknat blir det att sätta ihop ett kollage och lägga upp med bilder från det gångna året. Det kommer även bli ett inlägg med fördjupningar på området framtiden.


Men fram tills dess får ni nöja er med detta och jag får passa på att säga Gott nytt år samt god natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 februari 2010 17:55

Söndag 21/2 Packa ner vardagsrummet och eventuellt större delen av badrummet   Måndag 22/2 Jobb, korpen och packa ner större delen av hallen.   Tisdag 23/2 Jobb, packa resten av hallen samt ev tvätta.   Onsdag 24/2 Jobb, börja pac...

Av Marie - 21 februari 2010 00:27

Har så mycket att skriva så jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja. Så jag börjar med något helt annat; sova.   Godnatt, får se vad jag skriver imorgon. ...

Av Marie - 20 februari 2010 07:49

Sitter just nu i bussen på väg till Lindesberg och hällefors. Är trött och det är inte världens trevligaste väder, men det ar trevligt folk sa det kommer nog att bli jävligt kul ändå. Nu däremot känner jag bara för att sova... ...

Av Marie - 17 februari 2010 22:45

Sitter här och kollar igenom lite bilder. Både egna bilder och andras bilder. Hittade en som jag i och för sig inte kommer visa här men som jag tänkte berätta lite om.   Bilden föreställer en söt person som jag inte träffar alltför ofta. Men när ...

Av Marie - 16 februari 2010 00:15


jag vill skriva, jag vill skrika, jag vill sjunga, jag vill sova jag vill vinna, jag vill veta, jag vill vara jag vill bara vara jag vill hitta, jag vill hoppas jag vill tro, på något stort något som ingen förutom vi känner till vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv av er!


Ovido - Quiz & Flashcards