Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Innan fasaden rivs ner

Av Marie - 11 januari 2010 23:00

Det börjar bli lite för mycket nu. På olika fronter. Samtidigt som det ändå är bättre än på länge på andra håll.


Imorgon har jag en intervju med NKP, det har något att göra med att jag var bästa spelaren i CBK i helgen som var. Samt att vi vann. Har inte tänkt på det förrän Lars sade att det är en milstolpe för klubben att en tjej var bäst. Inte något jag haft i huvudet under min tid i CBK. Men det stämmer nog fan. 


Kommer ju kännas bra om man kan bidra med någonting i alla fall. Känner inte för att vara med på bild. Så det hoppas jag att det inte blir några.


Samtidigt som jag har bowlingen har jag andra parter i mitt liv som inte är riktigt på topp. Jag känner mig fruktansvärt rastlös dag ut och dag in och det känns som att min tid här i stan börjar bli begränsad. Jag vill härifrån samtidigt som jag trivs väldigt bra och skulle sakna Katta & co något fruktansvärt. Samtidigt är de så pass bra vänner så de skulle jag ha kvar även om jag flyttade. Skulle behöva besöka dem väldigt ofta såklart. Säkerligen på bekostnad av min bowling. Men det tror jag allt att det skulle vara värt.


Men innan jag ens svävar iväg på de tankarna måste jag prata med KBAB angående lägenheten jag skulle ha fått papper på för ett tag sedan. Jag vill ju se den nya lägenheten och jag vill skriva på papperna och få det gjort. Då skulle det kännas bra att kunna gå till förrådet och plocka fram flyttkartongerna och börja packa redan nu. Det är något jag verkligen ser fram emot. Har ju sett att den lägenheten är tom, troligtvis är det den lägenheten i alla fall. Ser fram emot en balkong om än att utsikten består av ett parkeringshus. Samtidigt är det parkeringshuset till stället jag nästan spenderar mer tid på än hemma.


Nu borde jag gå och sova. Är trött samtidigt som jag inte är det. Känner inte för att sova. Känner inte för att vara vaken heller för den delen. Jag känner helt enkelt för att bara ligga ner, med eller utan sällskap, och bara drömma mig bort till en värld där jag inte har något som måste snurra runt i huvudet på mig, där jag kan slappa av ordentligt utan att riskera att hela fasaden rivs ner.


Förra veckan var väldigt händelserik, det är nog det minsta man kan påstå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 februari 2010 17:55

Söndag 21/2 Packa ner vardagsrummet och eventuellt större delen av badrummet   Måndag 22/2 Jobb, korpen och packa ner större delen av hallen.   Tisdag 23/2 Jobb, packa resten av hallen samt ev tvätta.   Onsdag 24/2 Jobb, börja pac...

Av Marie - 21 februari 2010 00:27

Har så mycket att skriva så jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja. Så jag börjar med något helt annat; sova.   Godnatt, får se vad jag skriver imorgon. ...

Av Marie - 20 februari 2010 07:49

Sitter just nu i bussen på väg till Lindesberg och hällefors. Är trött och det är inte världens trevligaste väder, men det ar trevligt folk sa det kommer nog att bli jävligt kul ändå. Nu däremot känner jag bara för att sova... ...

Av Marie - 17 februari 2010 22:45

Sitter här och kollar igenom lite bilder. Både egna bilder och andras bilder. Hittade en som jag i och för sig inte kommer visa här men som jag tänkte berätta lite om.   Bilden föreställer en söt person som jag inte träffar alltför ofta. Men när ...

Av Marie - 16 februari 2010 00:15


jag vill skriva, jag vill skrika, jag vill sjunga, jag vill sova jag vill vinna, jag vill veta, jag vill vara jag vill bara vara jag vill hitta, jag vill hoppas jag vill tro, på något stort något som ingen förutom vi känner till vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv av er!


Ovido - Quiz & Flashcards