Alla inlägg under januari 2010

Av Marie - 4 januari 2010 05:00

Åh vad jag inte tycker om jämna matcher! Det står 2-2 mellan Sverige - USA. Vinnaren möter Kanada i finalen. Jag tror att Sverige vinner men åh vad jobbigt det är att sitta här i soffan och inte kunna göra någonting alls för att påverka spelet.


Samtidigt älskar jag sådana här rysare. Men de är jobbiga. Just nu sitter jag och kollar på tvn och kastar bara ett halvt öga på det jag faktiskt skriver. Får kolla i efterhand ifall det blivit några roliga stavfel.


Nu har domarna ringt för att kolla om det blev mål för USA. Jag tror inte det med Sverige har inte direkt haft domsluten med sig i den här matchen. Matchstraff för Marcus Johansson för en tackling som inte var så jättefarlig egentligen.


Det var inget mål, tack och lov! Men seriöst, ni som är uppe vid den här tiden, det är galet jobbigt att kolla på matchen samtidigt som det är så fruktansvärt roligt. Det är dubbelt det där. Det är skönt med matcher där det är stor skilland såsom exempelvis Sverige - Tjeckien där Sverige vann med 10-1. Då behöver man aldrig vara orolig för en förlust.


Nu ska jag fokusera helt på mathen. Är 7½ minut kvar av ordinarie tid. Det är bara att konstatera förövrigt att domarna är dåliga. Solklar straff blev en 2 minuters utvisning, en solklar hakning nyss resulterade inte i ett skit trots att domarn hade bästa möjliga sikt. Galet. Men inte oväntat.

Av Marie - 3 januari 2010 21:45

Okej, planen blir som så att jag kollar på en film nu. Sen sova typ 3 timmar eller nått. Kolla på semifinalen mellan USA - Sverige och sen ha väldigt mycket tid till att göra mig iordning för jobbet. Lär bli att dricka kaffe på jobbet imorgon, det är en sak som är säker.

Efter jobbet blir det troligtvis att gå till busstationen och ta bussen upp till bowlinghallen. Ha en trevlig liten pratstund med David och resten av folket där samt hämta priserna från mixtävlingen. 500 spänn + paraply tror jag haha. Torni kommer skratta när jag ger det till honom. Sen blir det hem, fixa lite och ta det lugnt och framför allt, sova i vettig tid!


Men tja, nu ska jag nog starta den där filmen, annars kommer jag inte ens få 3 timmars sömn.


Jag har förresten en Ben & Jerry's i frysen.. ska man äta det till hockeyn eller ta den när jag kollar på någon film? påminner mig om att jag måste hämta alla filmer jag har i en lägenhet typ 300 meter härifrån. Dvs hos mitt ex.


Men, nu blir det film!

Av Marie - 3 januari 2010 17:32

Jag måste erkänna att jag är lite förvånad över intresset för den här bloggen, bara sedan nyår har jag haft betydligt fler läsare än vanligt. Jättekul och jättetrevligt, självklart. Bara lite förvånande. ^^


Sitter just nu och kollar lite på Junior Masters från när det spelades i Ängelholm för snart en månad sedan. Jag borde fan ha åkt ner och spelat. På samma sätt som jag borde ha tagit med mig kloten ner under julen och spelat julmixen. Men, det är bara att komma ihåg det i fortsättningen. Blir troligtvis dessutom att åka tåg i fortsättningen. Är ganska skönt faktiskt och går mycket snabbare. Kostar lite mer men det kanske det är värt.


Vad jag vet just nu så blir det ganska troligt att jag åker ner till Skåne till påsk och då kommer det att bli påskmixen. Det är en sak som är säker.


Nu ska jag i alla fall fortsätta kolla samt fundera på om jag ska sova tidigt och gå upp vid 3 i natt för att kolla på USA - Sverige eller om jag ska sova vid vanlig tid och få reda på resultatet i efterhand.. lockar mer att kolla på matchen faktiskt. :)

Av Marie - 3 januari 2010 13:18

Idag händer det inte alltför mycket. Tänkte bjuda er på en liten musikvideo med en av mina nuvarande favoritlåtar. Three Days Grace - Someone Who Cares.


Enjoy, så ska jag göra en lite bättre uppdatering lite senare. Sitter just nu och fixar med lite annat smått och gott. :)


Av Marie - 3 januari 2010 00:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 2 januari 2010 23:05

                              



Av Marie - 2 januari 2010 21:37

Hälften av bildkollagen har kommit upp som ni säkert kan se, resten är på G. Tar dock betydligt mycket längre tid än jag hade räknat med att det skulle göra.


Men vad gör det, jag är nöjd med de jag har gjort hittills. Håller på med oktober just nu så jag börjar se ljuset i slutet av tunneln.


Sitter annars här och funderar och filosoferar lite. Jag vill så fruktansvärt mycket men får så lite gjort i jämförelse. Jag vill ha kontroll och jag vill ha svar. På frågor jag inte ställer rakt ut.


Igår berättade jag en sak för Andreas som bara en häruppe i Värmland vet om. Kändes väldigt skönt att ha fått den saken ur världen. Något som inte direkt är en hemlighet men som jag ändå tycker är så fruktansvärt skönt att väldigt få vet om. Om han sen skulle berättade det vidare för andra, det rör mig inte i ryggen. Så länge det inte är någon som står mig nära som det berättas för.


Däremot är det väldigt många bitar i min personlighet som är kopplat till det. Bitar som faller på plats i samma sekund som historien berättas. Så för den som extremt gärna vill lära sig läsa av mig och förstå sig på mig får helt enkelt fråga så får vi se om jag berättar det.


Nu ska jag än en gång återgå till kollagen. Sen blir det film skulle jag tro.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv av er!


Ovido - Quiz & Flashcards