Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Marie - 26 oktober 2009 15:56

It's just another war
Just another family torn
Falling from my faith today
Just a step from the edge
Just another day in the world we live

I need a hero to save me now
I need a hero, save me now
I need a hero to save my life
A hero will save me just in time

I've gotta fight today
To live another day
Speaking my mind today
My voice will be heard today


En av mina favoritlåtar i dagsläget. Skillet - Hero.


Sitter och funderar lite på vad fan man ska ta sig till med allt. Känns som att allt man gör är att skjuta upp allt som är sjukt viktigt. Av rädsla för att andra ska få reda på allt. Har tusen tankar som snurrar runt i huvudet och ingen av dem är vettig. Jag känner för att flytta, men jag vet inte om det är bara att flytta till en annan lägenhet eller om det är dags att flytta till en ny stad. Känner egentligen att jag har uppfyllt mitt syfte med att flytta till Kristinehamn. Det enda som håller mig kvar här är bowlingen och folket där. Samtidigt känner jag att de finns alltid ett samtal bort, eller en resa bort. Å andra sidan så skulle jag verkligen sakna fredag- eller lördagskvällarna i bowlinghallen med de i laget. Jag skulle sakna barnträningarna på söndagarna. Det finns mycket jag skulle sakna.


Samtidigt, det finns inte jobb här. Jag vet inte vart jag vill bo, men inom några år är det inte i Kristinehamn i vilket fall. Har fått som förslag att dra mig till Stockholm och Göteborg. Finns fler möjligheter i de där städerna, tyvärr. Här i Kristinehamn är folk ganska skeptiska till nya saker.


Jag vill inte till Skåne i dagsläget. Samtidigt som jag saknar mamma och resten av familjen. Ja, till och med pappa saknar jag. Halmstad är en fin stad, men det är också en ganska liten stad så det finns väl inte mycket jobb där heller. Fördelen där är nog att jag skulle kunna flytta hem tillfälligt i väntan på en lägenhet i Halmstad. Men jag vet inte. Jag vill verkligen inte till Skåne.


Jönköping lockar en del. Då har jag lika långt till Kristinehamn som jag har till föräldrarna i Ängelholm.


Argh.. det är mycket sådana här tankar som snurrar runt i huvudet. Tar mycket fokus från bowlingen. Menmen, jag tror nog att jag snart får rätt på allting. Inom ett par månader har jag nog ett jobb jag kommer älska, oavsett vart i Sverige det blir. Måste tänka så i alla fall.


Nu ska jag fixa till mig lite, sen dra till Stjärnhallen och köpa apelsinkrokant (är så sjukt sugen på det idag. :|) och sen blir det nog bowlinghallen. Ska spela korp vid 17:30 med Zebraweb. Ser fram emot det.

Av Marie - 26 oktober 2009 13:30

Funderar på om man kanske ska ta och städa och fixa lite här hemma... känns egentligen som en ganska god idé. Känns trevligt ikväll om inget annat. ^^


Skriver mer senare när jag har någonting att skriva om. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv av er!


Ovido - Quiz & Flashcards