Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Marie - 3 februari 2010 00:57

Sitter här, mitt i natten och det är värsta snöstormen utanför dörren, och funderar på allt och ingenting.


Jag gillar snön, jag gillar att vara inomhus när det är snöstorm utomhus och känna att det är ganska otroligt vilken kraft naturen har. Samtidigt som det får mig att önska att jag besatt den kraften själv. Jag vill ha kraften och styrkan i mig själv att kunna stå upp för det jag tror på och göra det jag känner är rätt för mig.


Sitter här och funderar på hur man egentligen vet vad som är rätt eller fel. Är det något någon har berättat för en eller är det något man bara intuitivt och man bara vet. Är det etik och moral som gäller och isåfall, hur kan det skilja sig så från person till person?


Hur vet man till exempel att man är på rätt ställe eller umgås med rätt folk? Eller som inom kärlek, hur vet man att det är rätt person man har träffat på? För även om man själv anser att det är rätt så kanske någon annan anser att det är fel.


Vilka funderingar haha.


Just nu är jag myssugen så jag ska nog fixa några mackor och varm choklad, även om det är mitt i natten, förflytta mig till sängen och läsa en bok och drömma mig bort till en värld där allting är precis som jag vill att det ska vara. Jag vet också vem/vilka jag i dagsläget vill dela den världen med.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards