Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Marie - 14 februari 2010 19:52

Den här helgen har verkligen inte blivit som jag hade tänkt mig. Samtidigt kan jag inte säga att den blivit dålig. Igår blev det att gå till bowlinghallen och prata med Torni en liten stund och sen blev det att gå en runda, som ni ser resultatet av i ett tidigare inlägg. På kvällen blev det att kolla på melodifestivalen med Katta och sen drog vi ut. Var både trevligt och nyttigt tror jag. För oss båda. Samtidigt har jag fortfarande den här känslan i kroppen att jag vill bort härifrån, den kommer smygande hela tiden samtidigt som den blir starkare och starkare för varje dag som går. Men vart ska jag ta vägen? Jag har absolut ingen aning om vart jag ska ta vägen om jag inte ska vara här.


Om två helger har jag troligtvis flyttat in i den nya lägenheten. Ska bli så otroligt skönt att äntligen få något nytt. Något som jag vet att jag kan göra hemtrevligt redan från början. Min bror kommer upp veckan efter det och då har han med sig vägghyllor och allt annat som kan behövas. Kommer nog bli über. Imorgon får jag förhoppningsvis mitt schema för mars också, vill veta hur det ser ut den helgen. På det preliminära schemat är jag ledig i alla fall. Så jag hoppas att det stämmer.


Måste lämna in en ledighetsansökan angående 27e februari också, se om jag kan få för att jag flyttar. Kan vara lite sent påtänkt men det är ju värt ett försök i alla fall. Jag har fattat det som att man har rätt till en dags ledighet p.g.a flytt.


Imorgon blir jag av med mina pantflaskor. Som jag har samlat på sedan jag flyttade hit för lite mer än ett år sedan. 3 påsar är väl ändå helt okej, om man ser det som att jag har haft folk på besök osv. En påse är inte full utan består bara av burkar medan de andra består av pet-flaskor av varierande storlekar. Skönt att slippa panta dem själv och så går pengarna till något vettigt, klubbens barnverksamhet. :)


Förövrigt så vart det rätt låt som gick vidare från deltävlingen i melodifestivalen. Lätt en av de bästa jag hört på länge. Och det säger jag inte för att han är helsingborgare. ^^ Så, jag avslutar det här inlägget med att visa er videon till hans låt Sleepless. Den är ganska nice faktiskt.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards