Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Marie - 16 februari 2010 00:15

jag vill skriva, jag vill skrika, jag vill sjunga, jag vill sova

jag vill vinna, jag vill veta, jag vill vara jag vill bara vara


jag vill hitta, jag vill hoppas

jag vill tro, på något stort


något som ingen förutom vi känner till

vår egen lilla hemlighet

jag vill tro på något stort


är det för mycket begärt att få ett svar

ett svar som är så synligt att det blivit osynligt för alla utom oss

är det för orealistiskt att tro

att tro på en framtid utan strid och utan att slåss

är det dåligt gjort av mig

att tro på något stort som innefattar dig och mig


varför är det så svårt

så svårt att se lycka genom någon annan

varför är det vi

som är det enda som betyder något

varför är jag så ensam

i en värld som är så stor och grå

varför är vi på olika platser

när det bästa vore om vi var här båda två

©Marie Asp 2010

----------------------------------------------------------


Jag vill skriva men det känns som att allt jag skriver låter knasigt och allmänt korkat. Så jag håller tyst ett tag till. Det här uppe är bara någon lame grej som jag kom på just precis nu. Men fram tills dess att jag kommer på en vettig formulering så får ni se en gammal bild som jag precis lekt lite med. Enjoy. Jag saknar det håret som faan.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards