Alla inlägg den 3 november 2009

Av Marie - 3 november 2009 23:15

Inte den bästa bilden visserligen men skitsamma. Igår fick jag en skiva med posten; Jääportit. Faktiskt en ganska mysig skiva. :)


Nu funderar jag däremot på att gå och sova. Ska upp tidigt och jag måste se till att jag får med mig allting som jag ska ha med mig. Jag är alltid nervös inför arbetsintervjuer. Samtidigt kan jag inte vara annat än mig själv och vill de inte ha mig så är det upp till dem. Jag vill tänka så i alla fall. ^^ 


Blir nog att skriva ett kort inlägg innan jag går till bussen imorgon, om inget annat får ni en uppdatering när jag kommer hem. :) 

Av Marie - 3 november 2009 20:19

 


Jag saknar Flekta. :O Blir ju i och för sig att träffa henne vid jul. Jag vill ha en hund häruppe att mysa med på dagarna. Samtidigt vill jag inte  ha en hund förrän jag har hus och inte är själv om det.


På tal om jul så lär det nog bli ändrade planer. Får kolla upp bussar/tåg och sådär. Åker nog helst tåg den här gången tror jag. Dels för omväxlingsskull men också för att det kanske går snabbare. Jag vet inte riktigt. Kan vara kul att se något man inte ser annars i alla fall. Men det blir nog bra. Kommer förhoppningsvis åka ner antingen den 22 eller 23e i vilket fall. När jag åker hem vetefan. Innan nyår i alla fall, så mycket kan jag väl säga. Beror på hur det ser ut med jobb och sådär. Men det blir nog bra. Jag hoppas verkligen att jag får jobbet imorgon. Inte för att jag vet exakt vad det går ut på, men det får jag veta imorgon. Funderar på vilken buss man ska ta. Tar jag bussen vid 7 är jag i Karlskoga vid halv 8. Men jag ska inte vara på intervjun förrän vid halv 9. Tar jag bussen vid 8 är jag i Karlskoga vid halv 9, och stället jag ska till ligger typ 50 meter från där bussen stannar. Det känns som att det sista är det bästa alternativet, men samtidigt så finns ju risken att jag blir lite sen? Eller? Iofs så kan de väl förstå det här med bussarna. Borde väl inte göra något om man kommer 2-3 minuter sent... hoppas jag.

Av Marie - 3 november 2009 17:59

Blir ett lite halvvettigt inlägg den här gången. Är inte direkt på skrivarhumör idag om man säger som så.


Imorgon bär det av till Karlskoga på morgonen, halv 9 ska jag vara på en arbetsintervju. :) Ska nog bli bra. Om allt går väl ut på det hela så börjar jag jobba på måndag. Jag hoppas verkligen på det här jobbet, orkar inte med ett nej liksom. Får jag jobbet så slipper jag dessutom gå med i ungdomsgarantin. Hade vart skönt att slippa det. Jag slipper en massa annat också. Det finns mycket som underlättar.


Så det är något positivt som har hänt idag. Jag tycker visserligen inte om att gå upp tidigt på morgonen men det är alltid lättare när jag har en anledning till det. Då har jag liksom något att se fram emot istället för att kunna tänka "jag kan snooza lite till, har ändå ingenting att gå upp till".


Funderar på om man ska gå till bowlinghallen ikväll och kolla lite på korpen. Har inget bättre för mig och där brukar finnas trevligt folk där. Jag lär nog uppdatera någon mer gång under kvällen. Har faktiskt kommit in i det här ganska bra nu tycker jag. :)

Av Marie - 3 november 2009 16:09

Nu vet jag mer om det jag var inne på i föregående inlägg. Helt sinnes.


Aja, nu ska jag nog fixa lite mat. Är hungrig och har huvudvärk så det känns som en hyfsat bra idé. ^^


Har fikat med en kompis idag och gått en sväng. Vet nu exakt vart Folkets Park låg tidigare. Nu ligger det ett dagis där (vilket jag visste att det gjorde, men jag hade inte vart där).


Nejfan, mat och dryck nu så ska jag nog kunna bjuda på ett vettigt inlägg lite senare. :)

Av Marie - 3 november 2009 10:14

Sitter nu och funderar. Ser att jag hade rätt om en sak som jag misstänkte. Hur fan är det möjligt?

Ovido - Quiz & Flashcards