Alla inlägg den 21 november 2009

Av Marie - 21 november 2009 20:00

Jag är trött och jag vill att du ska vara här. Eller åtminstone tillgänglig så att jag får le lite. Är inte direkt på humör för någonting ikväll. Ibland blir jag bara så trött på att vara trevlig mot folk. Ibland är det önskvärt att bara snäsa av någon och vara allmänt otrevlig så att det inte finns några diskussioner om hur läget ligger till.


Jag vill gråta. Men jag vet inte riktigt varför. Är så fruktansvärt besviken på mig själv så det finns inte. Vad fan håller jag på med? Ena dagen kan jag spela, andra kan jag det inte. Jag vet inte heller vad det är jag gör för fel. Egentligen skulle det inte vara några svårigheter att spela en eftermiddagsmatch.


Jag vet inte. Svårt att fokusera och tända till helt enkelt. Ingen speciell anledning.


Nu funderar jag på att läsa gamla msn-konversationer som jag hade i somras med J. Det var i somras allting kändes som bäst. Nu vet jag inte riktigt. Är ganska splittrad rent generellt. Men konversationerna med J ligger i ett speciellt fack i hjärtat. Där kommer de alltid att ligga. Han var min mogenkärlek "intelligenta kärlek/mentala kärlek" eller vad man vill kalla det. Ingen kommer någonsin kunna vara just det igen. Jag saknar faktiskt att prata med honom. Kunde få vilken dag som helst att bli bra.


Jag funderar fan på om man ska dra sig till hallen en sväng i vilket fall. Komma ut lite. Men samtidigt är det trist att sitta där själv. Det är synd att klockan inte är mer än 20:00, hade gärna gått och sovit nu men det känns fel att sova vid den tiden en lördagkväll.


Får se vad jag gör. Sitta här och skriva tänker jag inte göra mer just nu i alla fall.

Av Marie - 21 november 2009 12:45

Det finns en nackdel med eftermiddagsmatcher... man vaknar alldeles för långt i förväg. ^^


Sitter just nu och väntar på att klockan ska närma sig 14.00 så att man kan dra till hallen för samling. Kan i och för sig dra sig ditåt redan nu i vilket fall, men frågan är vad fasen man ska göra där i 1½ timme innan samlingen, och därefter vänta ytterligare en timme innan det är dags att ställa sig på banorna och spela. Men tja, tror i och för sig att Bea jobbar idag så man kanske ska dra sig ditåt och se om hon har lite tid med en. Det tror jag visserligen inte då det är lunch just nu. Men kolla går ju.


Träffade på Katta i hallen och fick sällskap till Lindex där jag köpte ett par svarta leggingsjeans, har visst hakat på den där trenden jag med till slut. De är faktiskt riktigt bekväma och snygga. Lär väl troligtvis bara platsa till skor där jag har byxorna innan för skaftet, men ändå. Jag behövde nya byxor då alla de andra går sönder. Har bara dessa nya och ett par andra jeans som fortfarande är hela. Resten är uppslitna.


Det ska bli skönt när lönen väl kommer, köpa lite nya kläder och sådär. Piffa till lägenheten och göra den lite mer hemtrevlig. Jag vill egentligen ha en annan lägenhet men den här är jävligt bra fram tills dess. Jag måste bara lära mig att ha det städat.


Måste ändå säga att jag är ganska pepp på att ställa mig på banorna. Visserligen så var förra matchen den jag sett fram emot mest på hela säsongen. Men det ska nog gå att tagga om idag igen. Lars tror att jag hamnar på runt 850, men jag bryr mig inte. Så länge det känns okej och vi vinner matchen så är jag nöjd. Kan inte förvänta mig att jag ska ligga på den nivån hela tiden.


Nejfan, nu ska jag dricka något så att jag inte får huvudvärk och sen får vi se om jag drar mig till hallen. Kanske tar med mig en bok att läsa så att jag får något att göra en stund.


Hörs senare!


PS! Det är jävligt skönt väder ute så varför jag sitter här och skriver istället för är ute och njuter vet jag tyvärr inte. DS.

Ovido - Quiz & Flashcards