Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Städa?

Av Marie - 22 november 2009 19:15

Av någon outgrundlig anledning så har städlusten infunnit sig en söndagkväll. Jag vill städa badrummet, hallen, vardagsrummet, köket. Diska, sortera, julpynta you name it. Men inte en chans att jag kommer orka fixa allt ikväll. Vet inte ens om jag kommer göra något av det överhuvudtaget. Eller ja, hallen och badrummet kan det nog bli. Och diska det lilla som behöver diskas. Men ändå. Måste duscha också. Så slipper jag gå upp tidigt tidigt imorgon och göra det. Måste upp tidigt i vilket fall.


Nästa söndag är det första advent. Fan vad tiden går fort. Snart är det Lucia och efter det kommer julen med stora steg. Och väl på Julafton blir det att åka till föräldrar och släkt i Skåne. Yey. Ser fram emot det väldigt mycket då jag kommer att träffa några från bowlingen och så kommer jag att få träffa sötaste Lisa. Henne har jag inte träffat på nästan ett år så det är på hög tid att det blir av nu.


En DVD-spelare står förövrigt högt på min önskelista just nu. Och en platt-tv som man kan sätta upp på väggen. Den behöver inte vara jättestor, bara tillräcklig för att man ska kunna se texten och allting klart och tydligt från soffan.


Påminner mig förövrigt om att jag måste skriva ner allting jag önskar mig så att mamma har en aning. Det stora problemet lär bli att få med allting upp från Skåne. Får väl köra på en lätt packning; typ två par byxor, någon tröja osv. Blir nog skitbra. Funderar faktiskt allvarligt på om man ska ta och dra med sig en bowlingväska och spela mixtävling när man ändå är därnere.


Pappa ringde tidigare förövrigt, vilket var lite förvånande. Däremot blev jag inte förvånad när jag hörde vad han hade att säga.


Stod och pratade med Torni nu för någon timme sedan, hans son spelade och vi kom in på det här med att föräldrar Aldrig ska säga till sina barn någonting som har med deras idrott att göra. För allting tas som kritik. Ligger så fruktansvärt mycket i det. Jag om någon vet det.


Nej fan, om man skulle ta och städa det där badrummet så att det blir gjort någon gång idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 februari 2010 17:55

Söndag 21/2 Packa ner vardagsrummet och eventuellt större delen av badrummet   Måndag 22/2 Jobb, korpen och packa ner större delen av hallen.   Tisdag 23/2 Jobb, packa resten av hallen samt ev tvätta.   Onsdag 24/2 Jobb, börja pac...

Av Marie - 21 februari 2010 00:27

Har så mycket att skriva så jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja. Så jag börjar med något helt annat; sova.   Godnatt, får se vad jag skriver imorgon. ...

Av Marie - 20 februari 2010 07:49

Sitter just nu i bussen på väg till Lindesberg och hällefors. Är trött och det är inte världens trevligaste väder, men det ar trevligt folk sa det kommer nog att bli jävligt kul ändå. Nu däremot känner jag bara för att sova... ...

Av Marie - 17 februari 2010 22:45

Sitter här och kollar igenom lite bilder. Både egna bilder och andras bilder. Hittade en som jag i och för sig inte kommer visa här men som jag tänkte berätta lite om.   Bilden föreställer en söt person som jag inte träffar alltför ofta. Men när ...

Av Marie - 16 februari 2010 00:15


jag vill skriva, jag vill skrika, jag vill sjunga, jag vill sova jag vill vinna, jag vill veta, jag vill vara jag vill bara vara jag vill hitta, jag vill hoppas jag vill tro, på något stort något som ingen förutom vi känner till vår ...

Ovido - Quiz & Flashcards