Alla inlägg under november 2009

Av Marie - 9 november 2009 06:09

Ska strax slänga i mig lite frukost, sen bär det av till Karlskoga. Lite nervöst faktiskt men det ska bli jävligt kul ändå. :) Tror inte att jag kommer träna ikväll men jag vet inte ännu, vi får se. Tycker inte om måndagsträningarna av den anledningen att det är endast spärrbollen vi använder. Visst, nyttig träning inget snack om den saken, men så fruktansvärt tråkig.


Funderar allvarligt på om man ska åka ner till skåne den 12 december och spela junior masters... blir ju dock att åka ner, spela och åka hem igen på söndagkvällen (förutsatt att det går tåg då, har inte kollat sådant ännu). Hade vart kul dock. :)

Av Marie - 8 november 2009 23:00

Kan ju börja med att säga att jag är sjukt glad nu. Bad mamma sätta över lite pengar till mig imorgon för busskort och sådär, och så pratade jag med min syster senare som tänkte "jag kan sätta över lite pengar till dig". Sen skrev hon till mig på msn "jag behöver visst inte sätta över något", vilket får mig nyfiken som fan.


Loggade in på internetbanken och upptäckte att jag hade fått 5 000 spänn av mormor och morfar. Inga pengar jag hade väntat mig överhuvudtaget, men tydligen är det så att vi barnbarn får 10 000 av dem när de ser att vi klarar av att hantera pengar, anledningen till att jag inte fick alla 10 000 nu var för att min syster och hennes sambo behövde pengar till sitt avloppssystem som krashat (om jag fattat det rätt). Men ändå, helt totalt oväntat men ändå så otroligt skönt. Hade några räkningar som inte var betalda men det är fixat nu och allt känns genast så otroligt mycket lättare.


Imorgon blir det att spendera några hundra på ett busskort, inte det roligaste men det behövs ju. En återkommande kostnad varje månad från och med nu, men det är nog värt det. Jag skulle tro det i alla fall.


På tal om något helt annat så var det KM igår, vilket var kul samtidigt som det ändå inte var det för folk var inte motiverade överhuvudtaget. Det som jag tyckte var roligast var tävlingen mot Torni, trodde inte att jag skulle vinna faktiskt. Trodde inte heller att jag skulle ligga 4a inför hemma-KM till våren. Känns bra dock.

Satt sen på kvällen i bowlinghallen och pratade med Hahne och jag tror nog att jag ska få övningsköra med honom när jag kommer igång med det igen. :)


Ikväll var jag och spelade Korpen med Wilma, vi vann med 4-2. Kände mig tvungen att avsluta med 250 för att säkra segern. Wilma frågade efter 3 rutor "ska du bara strika i den här serien?" "ja, jag tror nog att jag behöver det om vi ska vinna". :)


Nu ska jag prata en stund till med folk på msn och sen sova.

Av Marie - 8 november 2009 15:36

Jag känner verkligen inte för att skriva just nu. Har ändå en del jag vill skriva ner men en del är inte för allas öron osv.


Men det blir nog att skriva ikväll efter att jag har bowlat med Wilma.

Av Marie - 7 november 2009 21:15

Kommer tyvärr inte direkt bli någon uppdatering idag, får uppdatera er om dagen imorgon.


Men jag kan säga som så att TORNI fick tjejdäng. 6-3 till mig. ^^ Han får köpa en drink eller nått till mig ikväll. ;P Kom fyra på det här klubbmästerskapet, det är inte helt dåligt. Sammanlagt alltså, tjejklassen vann jag. Så jag ska inte klaga. Ligger på 19e plats totalt sett i hela tävlingen.


Puss på er! Ja, jag har alkohol i blodet just nu. ^^

Av Marie - 7 november 2009 09:45

Nu bär det av till Arvika!


Uppdaterar er när jag kommer hem. :)

Av Marie - 6 november 2009 20:30

Ge mig förslag på filmer att kolla på en kväll som denna...

Av Marie - 6 november 2009 18:03

 


Imorgon bär det av till Arvika. Pepp pepp! Har inte blivit någon fika idag. Däremot har jag vart i bowlinghallen en sväng och där träffade jag på Jimmy och Pernilla samt Daniel och Emelie. Pratade en stund med dem alla och sen så blev det att dra och handla lite, ikväll blir det film och god mat; potatisgratäng med marinerade vitlöksklyftor och något tillbehör till det. + Julmust. kan det bli bättre?


Kunde vart bättre om jag hade sällskap. ;)


Just nu lyssnar jag på Within Temptation, var evigheter sedan. Men jag vill se dem live igen, de är så sjukt jävla bra så det finns inte. Magisk stämning ftw.

Av Marie - 6 november 2009 11:57

Godförmiddag!


Den här förmiddagen har det inte hänt mycket, lite trist väder ute så man känner sig inte alltför motiverad att syssla med någonting.


Men jag hade tänkt hoppa in i duschen strax och sen bege mig till någon av stans alla mataffärer för att inhandla något gott tills ikväll. Funderade på potatisgratäng med marinerade vitlöksklyftor och något gott till det. Men vi får se. :) Imorgon är det dags för KM i Arvika. Samling vid 10 i parkeringshuset. Ser verkligen fram emot det. Måste ta ut pengar till det idag. Men 10 är lagom tid att samlas, då har man vart uppe ett tag liksom. Sen har jag ju inte så långt att gå i vilket fall. ^^ Jag hoppas förövrigt att det går något bra på tv ikväll, annars får jag leta upp någon bra film på alla de där überbra hemsidorna där man kan streama film. Harry Potter kanske man borde se? har fortfarande inte sett den senaste. Paranormal Activity vill jag se men inte en chans i världen att jag gör det själv.


Vad händer för er idag då?

Kommer med en uppdatering av dagen senare.

Ovido - Quiz & Flashcards